Friday, December 2, 2011

Fräscht och äckligt, according to me.

Vecka6, vecka 48.

Jag växte upp med Ronja Rövardotter. Jag vet inte om jag kan skylla enbart på det, men män med hår. Det är hett. Ni vet, de här breda karlarna med hår på bröstet som man kan dra fingrarna genom, håret man kan leka med, ligga och smeka när man är klar med allt det andra. Karlarna med hår på bröstet som man kan köra handen genom och sen bara fortsätta ner över håret på magen och det orakade könet.

Det är hett. Väldigt hett. I min bekantskapskrets har jag dock fått förstå de senaste åren att nej, det är inte hett. Det är ofräscht. Killar ska ha vaxade bröst, vaxade ryggar, rakade pungar. Man kanske kan tillåta lite lite raggarsträng, annars är det äckligt.

När hände det här egentligen?

I den stora debatten angående vad som är fräscht och ofräscht har jag de flesta gånger fått vika ner mig de senaste åren. Jag är i minoritet och blir nedröstad. Jag verkar ha avvikande åsikter vad gäller det här, inte bara vad gäller kroppsbehåring utan det mesta som gäller den "naturliga" kroppen. Jag har fått höra att nej, det är inte ok med hår. Nej, man kan inte ha sex när man har mens (inte ens i duschen). Tydligen är det ofräscht med kroppsvätskor, för inte tar vi det väl i munnen? Eller sväljer för den delen? Usch, typ.

Vad är egentligen felet med det? Få saker tänder mig som en hårig manskropp. Få tillfällen är jag så kåt som när jag har mens. Kommer killen i munnen på mig, med lite heads up, så tar jag det som en komplimang. Shit är jag så bra på det att han inte kan hjälpa det utan bara komma? Vad är det som är ofräscht?

Vad är ofräscht då, äckligt? Människor som inte sköter sin hygien. Men det finns väl ingen som tycker att det är fräscht?

1 comment:

  1. Skarp analyserat, Isabelle!

    Dessutom underbart att se att det fortfarande finns tjejer som föredrar hårigt. Ni är kanske få men mycket åtråvärda.

    ReplyDelete