Tuesday, August 30, 2011

v. 35, Att lära sig.

Vecka 6 fortsätter och v. 35 handlar det om att lära sig. Hur gör man, hur lär man sig egentligen sex?

Jag har haft sex rätt så regelbundet sen jag var sexton år, det är elva år sen nu. Hur visste jag hur man skulle göra, första gången? Det hade jag ingen aning om. Första gången var precis sådär awkward och konstig som man läser om. Jag låg nog mest där. Allt efter som tiden gick och jag testade på fler personer så var det viktigaste jag lärde mig hur man gjorde det skönt för en man. Jag tror att det kan vara så för rätt många tjejer. Tittar man på porren, vilket jag gjorde eftersom jag hade en tidig fascination för det, så var det det det handlade om.

Och lång tid låg mitt problem just i det. Jag lärde mig precis hur jag skulle göra, för att göra det skönt för dem jag låg med. Hur jag skulle hålla, röra mig, hur jag skulle slicka, suga, smeka. Jag frågade, lyssnade, såg, tog in och byggde upp min kunskap utifrån de män jag hade sex med. Det var inte samma för alla, jag fick testa mig fram. Det som funkade för en funkade kanske inte för någon annan, men med erfaranheten byggde jag upp ett lager av tips och trix. Här kan jag smeka, här kan jag bita. Inte vad som egentligen var skönt för mig utan vad som var skönt för dem. Jag har tillexempel under åren fått väldigt många uppskattande kommentarar om mina avsugningar. Jag är väldigt bra på det. Hur har jag lärt mig det? Övning.

Så det lärde jag mig, hur jag skulle vara en behagande kvinna. Jag ville ju liksom visa upp det jag kunde. Av det följde av naturliga skäl att jag inte lärde mig vad som var bra för mig själv. Där är jag nu. Elva år efter min sexdebut är jag mitt i processen att lära mig hur sex är skönt för mig, inte bara för den jag ligger med. Att det faktiskt är ett tagande lika mycket som ett geende. Kanske fastnade jag i rollen som, inte som ett offer kanske, men som en vars kåthet inte betydde lika mycket.


Nu först fattar jag vad jag borde gjort från början, vilken lärdom som redan vid sexton års ålder borde varit den viktigaste, den att jag är lika viktig. Jag har lärt mig att jag får ta tid på mig. Lärt mig att ställa krav, att det får ta mer än en minut av pillande från mannens sida (hur många tjejer kommer efter en minut liksom?). Jag lär känna mig själv, och det är en skola jag för många år sen borde tagit en intensivkurs i.


1 comment:

  1. Känner igen mig mycket i det du skriver. Jag fick ofta höra att jag var "bra" på att ha sex och satte nästan en ära i det. Hur sex var för mig funderade jag inte så mycket över, det var liksom inte så viktigt. Så himla sorgligt nu när jag vet hur härligt sex kan vara när det inte bara handlar om att behaga andra.

    ReplyDelete